- Este în Turnu Măgurele, Judeţul Teleorman
- Construit: din vechi timpuri
- Deschis turiştilor fără taxă de vizitare.
Turnu Măgurele este un oraş port, care încă din istoria îndepărtată a fost punct de trecere și totodată de tranzacții comerciale…
- Cod monument Istoric:
- Conditii de vizitare: parţial
În anul 1910, portul Turnu Măgurele era considerat al patrulea port la Dunăre de pe teritoriul Romnâniei. Cheiul de piatră al portului a fost construit în anul 1906, iar clădirea navigației fluviale, în anii 1910. În anii 1930, a fost construit un siloz pentru grâne pentru acele timpuri.
Construcția căii ferate între oraș și port s-a realizat în 1892, iar pâna în 1960, activitatea portuară la Turnu Măgurele n-a fost deloc semnificativă. Când s-a construit Combinatul de îngrășăminte chimice, portul a cunoscut o spectaculoasă renaștere. A fost reamenajat şi dotat cu instalații moderne de încărcare-descărcare și cu o clădire ce adăpostește gara fluvială.
Astăzi, portul Turnu Măgurele, aflat la 5 km de oraș este al patrulea port fluvial al României în ceea ce privește capacitatea de tranzit.
Aici există și un punct de trecere a frontierei cu bacul între România și Bulgaria (portul Nikopol), operațional din luna aprilie 2010.
Zona portului impresionează prin peisajul natural, mai ales prin disimetria maluirlor fluviului. Malul bulgăresc este înalt de 150-200 de metri, tăiat de apa care a săpat în calcar. Malulo românesc este continuat de lunca fluviului, lină si coborâtă, lată de 5 km. Aici există şi o mică plajă. La Turnu Măgurele, Dunarea are lăţmea de 900 de metri şi adâncimea de 10 metri.
Nu departe de port, se află ruinele cetăţii, scoasă în evidenţă de arheologi, care a fost înălţată de Mircea cel Bătrân pentru a împiedica invazia otomană.
Tarif de transbordare: |
Orar bac: |
Autoturism: 12 euro |
Turnu Măgurele – Nikopol 09:00 şi 18:00 |
Date de contact: DN52, Turnu Măgurele, judeţul Teleorman. |
|
|